onsdag, december 19

Svampskog

Jag sitter här nu. Ungefär klar inför skolan. Astamedicinen är tagen och jag är lite rädd för att det ska ha fastnat cortison i käften på mig och att det kommer börja växa svamp. Nu kommer jag oroa mig för det hela tiden. Fastän jag både sköljt och borstat tänderna efteråt. Men det hjälper inte, den otäcka känslan sitter kvar i alla fall.

Det är skönt i alla fall, för snart är skolan slut och sedan är det bara en enda termin kvar och sedan är det tack och adjö. För alltid. Åtminstone till skolan. Jag hoppas att jag kommer att träffa vissa även efteråt. Det kommer nog vara lättare att tycka om precis alla när man inte behöver se dem dagligen. För efter avslutningen så flyttar jag neråt. Ja, åtminstone på sommaren där någon gång och det kommer bli så ljuvlig underbart.

I alla fall. Idag ska vi få se våra matteprov. Annars är nog allt som vanligt. Vi ska nog ha redovisning på biologin. Borde jag kanske ha övat lite inför den hemma? Hmm, det får visa sig sen då.

Min syster gjorde gröt åt mig imorse och det var riktigt gott. Så nu borde jag stå mig fram tills lunch.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: