lördag, januari 3

Välfärdsåren

Det är inte för inte som man känner sig lite studig när det första man gör en lördagsmorgon är att kliva upp och läsa vidare i Välfärdsåren och därefter googla på Watergateaffären och sedan läsa lite till. Att läsa Göran Häggs bok Välfärdsåren är något jag starkt rekommenderar varje svensk att göra. Vissa stycken är lite småsega, det kan jag erkänna. Men sedan kommer det bitar som är så jäkla intressanta att man knappt kan lägga ifrån sig boken. Boken ger en mycket bättre förståelse för dagens Sverige och man lär sig otroligt mycket om vägen hit. Verkligen en nyttig bok att läsa, även om man inte kommer ihåg alla händelser i den. Jag har kommit fram till 70-talets mitt ungefär nu. Extremt spännande! =)
Den här boken är verkligen dagens tips.

Men nu ska jag slänga i mig något att äta och sedan ska jag ut till de övriga och åka pulka och dylikt. Är lite avundsjuk på PP som skulle ut och åka skridskor med sin släkt och grilla korv. Det lät riktigt mysigt det.

Inga kommentarer: