torsdag, januari 1

Fornnordisk tungmuskel

Ikväll, mina vänner, då blir det tjejmys hos F med VB&I. Det är något jag har längtat efter! En lugn kväll med mina gamla tjejer. Ska bli kul att prata och se vad som har hänt under den gångna hösten då vi har varit ifrån varandra. :)

Min nyårsafton var helt perfekt. Först jättegod middag hemma med familjen och grannarna. Vi åt lax med en jättegod röra och tunnbrödschips (jag fick majschips) och så citronsmak över det hela till förrätt. Till varmrätt blev det oxfilé av ko, som är det godaste man kan tänka sig, jättefint kött var det verkligen och hemmagjorda stripes till det och en hemmagjord bearnaisesås. Såsen skärde sig några gånger, men grannen som är kock räddade den till slut och den smakade jättegott. Stripesen var enormt läckra, tusen gånger bättre än köpta! Och efterrätten var helt utsökt. När jag kommer tillbaka till Skara kommer det förmodligen en bild på den. Det var pannacotta med jordgubbsmos, jordgubbar och flarn till. Jag fick flanera de söta efterrättsskålarna bäst jag kunde och det gick väl sisådär. ;)
Efter denna brakmåltid skjutsade min moder iväg mig till en gammal klasskompis där jag spenderade resten av kvällen och tolvslaget tillsammans med en annan gammal kompis. Jättemysigt var det! Vi tittade på film, pratade, spela TP och de sköt raketer. Mitt i natten åts det räkmacka och blev ännu mer prat. Och den alltid lika lättlurade flickan gick återigen på en lögn.
Kompisens pappa lurade mig om att jämtar har en speciell muskel i tungan som gör att de kan uttala till exempel mylta på ett speciellt sätt och att jag saknar den muskeln och att jämtarna är de enda i hela världen som har kvar den här muskeln som är en gammal fornnordisk muskel. Jag tyckte ju såklart att det var skitintressant och häftigt. Och när jag drog upp det en stund senare tittar A på mig och utbrister:
- Men gick du på det där? Han ljög ju.
Och så fick jag skämmas lite ;) Men det var enormt kul att spendera kvällen och tolvslaget med mina gamla grabbar :)

Och idag åt jag pannkakor och det är inte heller så äckligt ;)

Inga kommentarer: