onsdag, januari 14

Nyttig start

Den här dagen fick en ganska bra start. Fast på sätt och vis inte. När jag hade varit uppe i sex minuter tyckte jag att jag hade gjort mitt för dagen och ville sedan besöka sängen igen. Men jag insåg ju det omöjliga i den grejen så jag fick tappert strosa omkring i lägenheten och dra på mig kläder och göra i ordning mig och så vidare. Fem i sju kokade jag gröt och det var från och med grötkokningen som den bra starten kom. Gröten blev helt okej och jag gjorde den extra god med lingonbåtar och mjölk och satte mig i soffan och slog på teven. Det har blivit vår nya vana, havregrynsgröt med solrosfrön (numera också krossade linfrön) och så titta på sjunyheterna. Det är en bra och nyttig start på dagen.

Jag och sambon var för trötta idag, alltför trötta. På sporten säger de något i stil med det här "Zlatan låg bakom målet". Och då började vi genast undra vad han gjorde där och varför han inte slet på planen som alla de andra spelarna. De visade inga direkta bilder där man fick se honom ligga bakom målet. Men den meningen kittlade fantasin och i vårat inre såg vi bilder av hur Zlatan låg och posade bakom målet medan de andra grabbarna slet.

Om en timma ska jag vara på bowlingen. Idag ska jag och sambon bowla med morfar och morbror med familj =) Det ser vi fram emot!

Dagens strof ur en låt jag haft på hjärnan:
Is it so hard, to give me what I need
I want your heart to bleed

Det är mystiskt eftersom jag inte hört låten på minst ett år.

Inga kommentarer: