tisdag, januari 6

Out in the cold

Åhå. Igår var filmkväll med några ur klassen, vi hade skitkul och det var trevligt&mysigt. Vi såg på Life of Brian, sjukt rolig film! Och sedan började vi titta på Walk the line och det fanns massor att käka och det var kul att se alla andra igen. Senare på kvällen satt vi nere i musikrummet och folk spelade och sjöng, mys! Som allting annat, så hade även den här kvällen ett slut. Jag och fyra till gick iväg till busstationen. En blev hämtad och vi andra stod kvar. Till slut kom det aldrig någon buss. Så vi kikade och såg att den inte gick och vi gick bort till resecentrum. Ingen buss därifrån heller tydligen, sista tåget gick 00.09. Det hade vi missat. Och så såg vi att det skulle komma en buss 01.15 då. Så vi stod och väntade, men den kom tydligen inte heller. Som tur var hade vi ändå sett att det skulle komma ett tåg 1.37. Så vi fick vänta ytterligare en stund på den. Så tog vi oss till Skövde så småningom och där blev vi hämtade av Fs mamma. Som tur var! =)
Så åkte vi hem och där hoppade jag in i duschen med iskalla fötter. När vi började räkna efter hade vi stått ute i kylan i närmare två timmar, men tiden går ju fort när man har roligt ;)
Nu har vi ju verkligen något att minnas =) Det sjukaste är att för två år sedan, exakt samma dag så missade jag också en buss vid nästan samma tid.

Imorse skulle jag kliva upp och ta en buss vid nio. Klockan ringer och jag sätter på snooze. Sedan vettefan vad som hände. Jag vaknar till en stund senare och första tanken är "vad länge sedan mobilen pep". Grabbar telefonen och tittar på tiden 08.55. Där rök chansen för den bussen ;)
Men det här löste sig också som tur är =)
Nu ska jag gå och handla, men då har väl affären stängt säkert ;) Det skulle inte förvåna mig, inget förvånar mig just nu!



If you want to be alone here with me you must understand my weakness
It's the way that he left me and bereft me of of my love
without a warning without mourning almost yawning
No one wants forever anymore
cause no one dares to try
No one wants endeavour like before
If you want to see the world that's in me
You should know I'll always need him
It's the way that I met him
There's no way that I could possibly forget him like he got me and forgot me
No one wants forever anymore cause no one dares to try
No one wants endeavaour like before
No one wants forever anymore and no one wants to be there like I know I might have been
No one wants endeavaour like before

Inga kommentarer: