fredag, januari 16

Ett jävla hopp

Vi avslutade dagen med ett matteprov. Eller jag gjorde det. Vissa i klassen har ju en lektion till efter det. Men jag tackade för mig runt två-tiden och begav mig hemåt. Matteprovet gick väl sisådär. Föresten kan jag aldrig säga att ett prov har gått bra ändå, så det är väl kanske inget att tro på direkt. Men när det var ungefär en kvart kvar av lektionen upptäckte jag att jag totalt hade missat två frågor och det var rent tur att jag upptäckte dem. De kom precis efter varandra också, så jag hade hoppat en jävla bit i provet. Dessutom var det ren tur att jag gick igenom provet också, jag var väldigt nära att strunta i det. Men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag tittade igenom frågorna en gång till.


I dessa tider har det pratats om att vi borde bojkotta Israel med tanke på hur de behandlar palestinerna och alla dessa bombattentat. Och det tycker jag verkligen är fel, bombattentaten alltså, så jag ska inte lyssna på Israels bidrag i den senaste eurovisionfinalen. Det är en liten grej, ja visst, men ändå en ståndpunkt. Jag tittade föresten på en snabb debatt om en eventuell bojkottning i Gomorron Sverige nu i veckan. Det är synd att debatter alltid spårar ut lite grann och blir alltmer till personangrepp. Den här debatten hann som tur var inte spåra så värst mycket.

Istället har jag upptäckt att Blue har en del sköna låtar och att det dessutom finns något att vila ögonen på där. Åtminstone två av dem.

Inga kommentarer: