söndag, januari 18

Flygtur

Jag är en klant, klantigast i världen, världens största klant. I alla fall känner jag alltid så när något inte går enligt planerna. Jag och sambon var ute och löptränade idag, inte så jättehårt, men det var skönt. Synd att det blåste bara, jag måste skaffa mig ett pannband till öronen, de får så ont. I alla fall, vi skulle spurta sista biten, öka och öka ni vet. Och sambon ökar och springer ifrån mig. Och jag skriker efter och frågar var slutet är så att jag vet när jag ska öka. Hon hör inte mig utan kutar på och helt plötsligt snubblar jag till på något och flyger säkert 1½ meter i luften och sedan landar jag på vänster sida på höften och med vänster hand i och det svider. För att vara mig tog jag mig upp ganska snabbt ändå och naturligtvis börjar jag gråta. Det är inget jag skäms för, tvärtom, jag älskar att gråta när jag slår mig. Eftersom jag aldrig gråter annars är det skönt att ta tillfället i akt. Så jag häver ut mig och sambon kommer och säger åt mig att inte vara så vek och att inte gnälla m.m. Vilket inte alls är vad jag vill höra, jag vill bara få böla en stund och ömka mig själv. Vi börjar gå tillbaka i raskt tempo och så ska jag stanna och hosta och då sträcker jag mig i ryggen på vänster sida. Det här är inte min dag! Och så kommer jag säkert få ont i huvudet eftersom jag gråtit, för det får jag alltid.
Inne upptäckte jag att det var lite svullet och väldigt rött och lite märken på låret. Och det är ömt, väldigt ömt.

Vet ni vad som gör mig mest ledsen i hela den här situationen? Att ingen filmade det. Jag hade så gärna velat se hur det hela såg ut. Så är det alltid med mig och mina flygturer. Som den där gången på högstadiet när TA cyklade på mig och jag gjorde någon konstig liten flygtur/vurpa. Det hade jag också velat se på film. Och så den där gången när jag sprang på fjället och ena benet helt plötsligt åker ner i ett hål och där ligger jag. Det hade varit väldigt kul att se! Jag ska nog ha med mig en personlig filmare, för ibland gör jag faktiskt en del fula saker som vore kul att ha på film. Mest för att få skratta =)

Inga kommentarer: