söndag, januari 25

Detta varar bara för en sekund

Nu har jag äntligen varit nere i Tvättstugan och jag slipper ha dåligt samvete för att jag inte klev upp tidigt imorse och tvättade. Båda tvättpassen för dagen var upptagna. Sånt gillar jag. Däremot har jag dåligt samvete för att jag inte öppnat spanskaboken än.

Jag har kollat på En prinsessas dagbok 2. Vi pratade om den i fredags och idag när jag gick igenom filmsamlingen hittade jag den. Jag hade totalt glömt bort att jag köpte den i somras, så det blev en glad överraskning. Hon får ju 30 dagar på sig att gifta sig. Vilket osökt ledde in mig på tankar om giftermål och bröllop. Jag och min exgranne hade en snabb diskussion om detta ämnet häromdan. Jag är kluven. För jag gillar idén av bröllop och så som det är i filmer. Där de rätta får varandra och lever lyckliga och det är romantiskt och fjantigt gulligt. Men till verkligheten är jag mera skeptisk. Man kan nog hitta någon som man skulle kunna tänka sig att vara gift med ett tag. Men det känns så omöjligt att hitta någon som man vill dela ett helt liv med. Men jag är beredd att ge upp dessa tankar om någon revolutionerar min värld, min hjärna och beslagtar mitt hjärta. Fast då kommer jag troligtvis ändå att längst in tänka, detta varar bara för en stund. Men vi som lever får se.

Inga kommentarer: