lördag, januari 24

I Trollhättan

Nu är jag tillbaka i Skara igen. Igår stack jag till Trollhättan som sagt. A mötte mig vid stationen och vi tog gågatan hem till henne. Där hennes rara lillasyster låg och sov. Vi väckte henne och sedan gjorde vi kycklingsallad och skulle titta på Djävulen bär Prada, men det funkade inte så vi tittade på Against the ropes istället. Och efter salladen frossade vi i godis (påsen blev rätt enorm) och efter det gick vi till ica en snabbis och A köpte äpplen. Tillbaka i den charmiga lägenheten satte vi på Casablanca. Och i mitten någonstans ramlade J&K in och började stöka runt. A fick iväg dem till grannen och vi kollade klart. Planerna var följande att när J&K&S kom tillbaka från krogen så skulle vi dra till Mc'Donalds. M låg och vilade sig på sängen med jag och A spelade kort. Sedan låg jag och sträckte ut ryggen en stund på golvet medan A läste högt för mig och M, Nalle Puh läste hon. Och jag somnade där på golvet en stund.
Närmare två någon gång tror jag så stack vi iväg till Mc'Donalds. Först hämtade vi As granne och sedan åkte vi och hämtade deras tjejkompis F och hennes lilla hund. Sedan drog vi till Shell och slutligen kom vi fram till Mc'donalds. Där hängde vi en stund och det var jäkligt gött med lite stripes där i natten.

Vi kom nog i säng efter halvfyra och jag och A låg och pratade en stund och irriterade M innan vi somnade. Vaknade till runt tolvtiden då M väckte oss och berätta vad klockan var. Så vi klev upp och gjorde frukost och käka asgoda baugetter och sedan tog M bilen hemåt. Jag och A gick upp en stund och hon duscha och sedan drog vi ut på stan en stund. Sen tillbaka till lägenheten och sedan tog vi bilen ner till stan, käka på Max, råka på två av hennes kompisar och sedan upp till stationen. Sedan tog jag expressbussen hit och nu sitter jag här, ensam i lägenheten och funderar på vad jag ska förströ mig med.

Toppenkul i Trollhättan i alla fall! Längtar till mitt sportlov, troligtvis då jag åker dit nästa gång =) En sak jag bara undrar över är; varför hamnar alltid jag och A på skräpmatsrestauranger mitt i natten när vi ses?

Inga kommentarer: