tisdag, januari 27

Plugg

Vanligtvis är jag ganska slapp av mig. Jag försöker att plugga, men det brukar sällan bli något större av det hela. Det känns som att jag borde lägga ännu mera tid på att plugga. Ofta säger jag bara att jag ska plugga och så slutar det hela i något helt annat. Som i söndags, totalt kikade jag på tre filmer den dagen, en snabbtittade jag visserligen igenom, men det kan inte klassas som pluggning. Så vida jag inte hade läst filmkunskap och det gör jag inte... än.
I alla fall, det jag vill komma fram till är att idag är jag inte sådan. Idag har jag gjort historia, jag har bara två begrepp kvar nu, finska inbördeskriget och 30talskrisen. Och jag har förhört mig själv på renässansen och jag har skrivit rent alla glosorna i ordkunskapen.
Jag kanske inte mår bra eller nått. Det kanske är den simpla anledningen.

Jag är trött idag, men samtidigt väldigt glad. Jag är trött på grund av dansen och springningen och skridskorna på idrotten. Samtidigt som allt detta gör mig väldigt glad, speciellt dansen. Vi hade balett idag och det är krävande, men roligt. Jag är också glad för att jag fick träffa min gammelfarmor idag och det är en mystant utan dess like. Och så är jag glad för att en snäll tjej sa att jag har ett fint leende.

Inga kommentarer: