lördag, januari 3

Fotografi

Jag letade igenom lådan efter ett fotografi. Jag hittade jättemånga, men inte det där speciella som jag letade efter. Inte det som jag ville vila ögonen på. Det där som sätter igång tankeverksamheten, det där fotografiet som väcker minnena till liv och får minnena att spöka i mitt huvud. Jag var säker på att det skulle ligga i lådan och vänta, vänta på att bli beskådat. Tankarna susar omkring i huvudet och undrar var det har tagit vägen, eller om mina ögon varit blinda och mina händer bara fumlat omkring i lådan. Att jag kanske har missat det, kanske mitt undermedvetna missat det med flit. Eller har jag flyttat på fotografiet? Lagt det i säkert förvar någonstans och nu minns jag inte var.
Jag ser det svagt framför mig, vare sig jag blundar eller tittar.


Imorgon får jag leta vidare.

Inga kommentarer: