måndag, januari 12

Choklad och middag

Det här har varit en produktiv eftermiddag. När jag kom efter skolan slängde jag på mig mjukisarna och drog ner till Ica. Där jag fyndade falukorv och köpte ketchup och jäst. Tillbaka i lägenheten bakade jag en limpa till mig själv och sedan diskade jag och pratade med pappsen. Och när sambon kom hem runt fem-tiden käkade vi mat och sedan har jag pluggat lite och sedan gick vi och handla. Först till Netto där vi köpte massa kycklingvingar och potatis och fisk. Och sedan Willys där vi köpte kycklingfilé, fisk och korv och lite smågrejer som är roligt att ha och nödvändigt framför allt. Och muffinsformar, normala muffinsformar. Vi har bara enorma muffinsformar och jag vill ha normalstora.
Nettokassen hade vi låst in i ett skåp medan vi gick in på Willys. Halvvägs hemma kommer vi på att vi har glömt kassen i skåpet. Sambon springer tillbaka medan jag fortsätter gå hemåt. Dörrarna har stängt, men som tur är går det visst en willysmänniska förbi och sambon vinkar med nyckeln och får gå in och hämta ut våran kasse. Jag tror faktiskt inte att våra kycklingvingar hade mått så bra av en natt i ett skåp. De trivs bättre i vår frys, det är jag helt övertygad om.
Så nu har vi packeterat om en del av våran mat och vi har cirkus 30 middagar i frysen nu. Innan har det varit jättetomt och nu får man liksom ta på sig fryshandskar så att man kan rota fram något gott därinne bland alla plastpåsar och förpackningar. Och så har jag gjort lite historia, men nu har jag faktiskt ingen lust att göra mer.

Jag ska nog baka muffins nu istället. Jag känner för en fluffig muffins i munnen. Frågan är ju om jag ska göra chokladmuffins eller vaniljmuffins med russin i. Jag är ju visserligen en chokladtjej och variation skadar inte, (har jag hört). Men det får nog bli choklad =)

Inga kommentarer: