lördag, januari 3

"Han är så djurisk"

Efter ett snabbt beslut följde jag med mor min och äldsta syrran in till stan. S skulle åka hem med tåg. Först åkte vi till Jysk och köpte två madrasser till våra gäster som nu har anlänt. Sedan vidare till Coop där jag gjorde en investering i mina läppar och köpte ett nytt lypsyl. Det var väl ungefär vid ankomsten till Coop som det som vanligt började spåra ur. När vi står där på parkeringen kikar jag ut genom fönstret som är väldigt isigt och börjar kisa. Och upptäcker att jo, ägaren till bilen en ruta bort är en man som jag känner igen. Förvisso är det en trevlig man, dock för översocial för att man ska vilja springa på honom på Coops parkering. Så jag tänker att han åker nog därifrån snart och vi sitter kvar och väntar i bilen en liten stund. Mannen sätter sig inte i bilen och vi inser att han inte direkt har bråttom. Jag tittar framåt en kort sekund och sedan åter åt sidan. Då är mannen borta, men bilen står kvar. Så jag frågar de andra var han tog vägen och då säger de att han ligger därborta. Så jag kikar noggrannare och ser hur han liksom har huvudet instoppat någonstans nere vid pedalerna och benen utanför bilen. Då passar jag på att öppna bildörren och springa ut och gömma mig bakom kundvagnshuset. Så jag klarade mig =)

Efter Coop hade vi en massa tid att förspilla på något sätt så vi åkte till Mc'Donalds. Och jag ska erkänna att Mc'Donalds ute vid Coop är riktigt uselt. De lyckades förstöra hela min måltid i alla fall. Jag skulle ha fritisar och päronmilkshake och sedan beställer de andra och ungefär när vi ska betala utbrister den mycket intelligenta tjejen i kassan att de inte har milkshake idag. Jag kände hur hela min värld rämnade och för en sekund övervägde jag om jag skulle strunta i allting. Alla vet ju att man inte kan äta fritisar på snabbmatskedjor utan att ha milkshake till. Men jag tog en cola till istället då, för fritisar är ju ganska gott ändå. Bara det att milkshake förhöjer hela smakupplevelsen.
I kassan bredvid stod en kille med långt hår och jag och S kom på att han var ganska djurisk av sig. S tyckte att det såg ut som att han nyss kliat sig i huvudet som en apa och jag tyckte att hans långa bångstyriga hår påminde om en lejonman.

Och detta inlägget blir rätt långt, men här kommer en sista grej bara. Den senaste tiden har jag tänkt på en grej och det är att vita kalsonger är fruktansvärt äckligt. Men det är bara för att jag har hakat upp mig i tanken. Jag kanske växer ifrån denna åsikt, men jag tvivlar på att det blir inom en snar framtid =)


visste du att Johan kommer av det latinska ordet Johanianussatarnus och betyder "instabil i sinnet" ?

Inga kommentarer: