söndag, januari 4

Några bleknar för varje år

Idag åker jag hem, utan att åka bort. Det ska bli skönt att sitta på tåget och sedan komma till Skara igen. Speciellt som det är runt 20 minusgrader här nu, då blir det skönt att åka härifrån. Att komma till varmare ställen och slippa gå omkring som en isbit, rakt igenom nedkyld.
I år ska jag och Sambon ta itag med lägenheten också. Vi har en lista på saker som vi ska få gjorda. Vårat första projekt är att byta bänkplast på bänkarna i köket. Den nuvarande plasten är inte ful på något sätt, men vi tänkte få tag i svart bänkplast och sätta på. Och så ska vi hitta en plansch att sätta upp över köksbordet eller någon stor tavla. Först hade vi bestämt att vi skulle ha en snygg kille där ovanför köksbordet, men nu har sambon gått ifrån den idén. Jag förstår inte alls vad det har tagit åt henne. Själv håller jag kvar i den idén. Sedan är det en massa annat, men det är sådant som hon mest har bestämt och jag minns inte riktigt vad det är för något =)



Mina minnen kommer och går
Några bleknar för varje år
Andra känns så starka som om allt var igår
Mina minnen är det jag har
Och alla frågor utan något svar
De som du lämna till det barn jag då var
(Shirley Clamp, mina minnen)

Inga kommentarer: