torsdag, januari 15

Spaghetti i gröt

Den här dagen har varit konstigt på något sätt och jag har haft en konstig känsla i kroppen. Speciellt imorse innan matten. Då var den som värst. Jag började misstänka att det här var en konstig när imorse när jag stod och kokade gröt. När jag plockar in disk ser jag att grötsleven ligger där och jag tittar bort mot grötkastrullen för att se vad jag har rört runt med egentligen. Och där ligger spaghettisleven. Visst, slev som slev. Men jag tycker ju att jag borde ha reagerat på att det i alla fall var spaghettisleven som ju har ett specifikt utseende, men inte då. Det hade totalt passerat mig förbi.

Idag gav jag vika för mitt beroende och baksug (skumt ordval) och bakade vaniljmuffins med russin i. Jag har inte smakat dem ännu, men de ser otroligt fina och goda ut. Jag satt vid köksbordet och såg på processen, hur de fluffade upp sig och såg allt mer aptitliga ut. Sambon bara skrattar åt mig, hon tycker att jag överdriver och så blir jag löjligt glad när resultatet blir bra.

Nu ska vi äta lax och potatis. Det sitter aldrig fel i matsäcken. Jag höll på att skriva ett dåligt skämt där, men den vettigare sidan av mig själv hindrade mig i tid.

Inga kommentarer: