söndag, januari 11

Havregrynsgröt

I princip hela dagen har spenderats hos min morbror och hans familj. Jag kom dit halvett och gick därifrån halvsju. Ändå har tiden bara flugit iväg. Som sagt, tiden går fort när man har roligt. Ändå har vi inte gjort något speciellt, suttit och pratat mestadels. Bokat in en bowlingrunda och en barnvaktskväll. Låtit tiden gå så att säga.

Jag har blivit inspirerad av PP och ska nu börja äta havregrynsgröt varje morgon. Vi får väl se hur länge det håller i sig. Jag är ju en periodare, så var sak har sin period. Men en period blir det nog havregrynsgröt. Jag lagade gröt till oss två imorse och den blev riktigt god. Så det finns hopp för mig i alla fall. Detta var nog första gången jag gjort gröt helt själv ända ifrån grunden, så det var ju på tiden. Gröt känns så ambitiöst tycker jag, som om det vore ett helt företag att göra i ordning en gröttallrik. Men det är ju lekande lätt.


Det finns inget omanligare än nödlögner och inget manligare än en man som står för det han gjort.

Inga kommentarer: