lördag, januari 31

Tar jag en så tar jag två

Landet är skönt. Det är stilla. Och fastän jag måste plugga så känns det som att kraven inte är lika höga här som när man är inne i stan. Jätteknäppt, för det är ju egentligen likadant. I alla fall är det väldigt avkopplande härute. Igår var vi hos en släkting och åt mat, titta på På spåret (jag tog gåtan, med lite hjälp) och sedan spela vi Beredskap. Jag hade spelat det med T några gånger tidigare, fast lite annorlunda var det den här gången. Det fanns inga triumfkort. Men det var jättekul! Första rundan så gick jag bara back, och slutade sist och vinnaren hade över 100 poäng mer än mig. Andra omgången gick det mycket bättre och jag började få till något som skulle kunna kallas speltaktik. Jag slutade tvåa och det är jag väldigt nöjd med. Det har aldrig gått så bra för mig. Jag är stolt =)

"Tar jag en så tar jag två"

Och imorse upp vid kvart över åtta och äta frukost och sedan ut på den dagliga morgonpromenaden. Sedan följde fika och melodikrysset.

Inga kommentarer: