onsdag, mars 25

Two Dancers On Stage

Dagens lektioner har varit väldigt intressanta! Man känner verkligen att man lär sig någonting. På kulturen pratade vi om Degas lite snabbt. Jag får alltid lite skuldkänslor när folk nämner honom. I nian valde jag att måla av ett av hans verk, Two dancers on stage, för uppgiften var att måla av ett känt konstverk. Jag saknar all talang för att måla! Och därför fick jag ihop något som liknade en balettvarg och en balettapa, groteska och fula satar. Det borde vara olagligt att talanglösa människor (som jag) får måla av konstnärers fina verk.
För den här tavlan i sig är verkligen jättefin, jag orkade inte leta reda på en större bild, så den här fick duga. Och jag gillar att Degas har inriktat sig på balettdansöser.

Nu ska jag ringa min mamma.

Inga kommentarer: