torsdag, mars 5

Riskakor

Äntligen! Idag fick vi prova på att dansa med högklackade skor på dansen. Och det funkar, det svåraste är när vi ska göra småhopp och sedan kicka och när man ska gå så att det inte klampar för mycket. Och vi var i Bunkern och tittade på eventuell scenklädsel. Jag längtar! Även fast det kommer att vara pirrigt och spännande och nervöst och otäckt. Så kommer det att vara en häftig upplevelse. Jag tror att jag kommer att gilla repningen bäst!

I alla fall, när jag kom hem efter skolan satte jag mig och pluggade historia. Jag skickade iväg ett mejl till någon politisk sakkunnig hos regeringen för att be dem berätta lite om bistånd. Jag tvivlar på att jag får svar, men det är värt ett försök! Och försökt hitta saker i nutid som kan relateras till det jag ska prata om i vår redovisning. Sedan smsa jag med M och stekte i hög hastighet några falukorvsskivor och värmde den pressade potatisen som blev över sen igår och käkade snabbt innan jag stack bort till kusinerna. Vi pratade lite och kollade på tv och jag fick se deras nya tennisrackets. Kom nyss hem, har druckit två glas vatten, käkat en morot och ätit för många riskakor med svag ostsmak. Fast jag gillar riskakor.

Och imorgon är det äntligen fredag och efter fredag kommer lördag och på lördag. Då kommer Piraten hem, min efterlängtade sambo som jag faktiskt har saknat!

Inga kommentarer: