tisdag, mars 17

Trotsa naturlagarna

Folk pratar om att alla blir förälskade på våren. Men vore det inte bättre om alla blev förälskade på vintern istället? Under vintern är det kallt och trist och alla blir deppiga för det är mörkt. Det är ju då man skulle behöva ljus och värme i livet. Som till exempel en förälskelse.
Därför funderar jag på att trotsa "naturlagarna" och inte bli förälskad den här våren =)

Nu inser jag ju att det inte kommer att fungera. Jag blir förälskad året runt, men bara i män på film. Eller pojkar på film eller karlar på film. Kalla dem vad du vill!
Men jag tänker vara utan en riktig förälskelse den här våren. Vi får se om jag klarar det =) Eller om det dyker upp någon Prince Charming och sveper mig av mina fötter. Vilket inte alls låter trevligt, för man får äckliga bilder av ett par ensamma fötter som vandrar omkring.

Men skit sak samma! Nu ska jag bege mig till bussen och läsa vidare i Brustna Hjärtans Café medan jag låter solen lysa på mig där jag skumpar fram på vägen.

Inga kommentarer: