söndag, mars 15

Brustna Hjärtans Café

Inatt när jag stod och tvättade bort sminket lite hastigt hann jag tänka följande. Kärlek, är inte det egentligen att en desperat människa träffar en annan desperat människa och så tröstar man varandra så att ingen behöver vara ensam? Inatt lät det som en verklig sanning. I skenet från badrumslampan kändes det som att en av de stora frågorna besvarats. Såhär på förmiddagen, när solen och det gråa lyser in genom persiennerna förstår jag ju att det inte är fullt så enkelt.

Snart ska jag ställa mig och ta itu med disken och läsa vidare i Brustna Hjärtans Café. Och innan jag sticker iväg till dansen ska jag laga mat, det blir nog fisk och potatis och palsternacka och morötter. Plugga lite ska jag nog göra också, så att jag slipper göra det ikväll när Sambon kommer hem. Hon skickade sms förut och ville få sin rygg masserad när hon kommer. Inte för att jag är något proffs, men lite hygglig måste man ju vara ibland =)
Just nu lyssnar jag på Darin, hans gamla lugna låtar och när han gjorde Se på mig.

Nu ska jag kika in syrrans blogg. http://chokladbiit.webblogg.se/

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle bara testa :P

Anonym sa...

nu gick det ju :P