lördag, mars 21

Farmors köttbullar

Nu sitter jag ute på landet. Jag tog bussen ut hit förut och farmor bjöd på världens godaste köttbullar. Det kan man aldrig få för mycket av! Snacka om att farmors köttbullar är nostalgi. Jag är praktiskt taget uppväxt på de bullarna. Farmor skämde alltid bort mig när jag var liten. När de andra åt lax fick jag köttbullar och när det blev fruktsallad fick jag en egen skål utan apelsin. Hon har verkligen haft inflytande på dagens jag =)
Nu har jag börjat på Kalla Kriget-frågorna. Jag har gjort nästan alla begreppen men har en hel del kvar. Men det är mycket stora frågor som kräver några sidors läsning i boken. Så jag ska nog sätta mig och läsa snart så blir det lättare att besvara frågorna.

Farmor tror att det kommer att gå jättebra på jobbet. Hon sa att jag har ett jättefint leende som man blir glad av. Det var snällt sagt av henne tycker jag =)
Det är skönt att vara ute på landet ibland. Inte för att staden jag bor i är så värst stor, men det är alltid skönt att få komma därifrån ibland.

Nej, nu ska jag rycka mig i kragen och läsa om Cubakrisen och Mellanösternkonflikten och Trumandoktrinen m.m.

Inga kommentarer: