onsdag, mars 11

Mental förberedning

Den här skoldagen har varit händelserik. Tre brandlarm (som berodde på tekniskt fel) och så var MUF på skolan. Vi var där två gånger och pratade med dem. Synd bara att det kändes som att halva tiden gick åt till att klanka ner på Sossarna. Till exempel drog de upp att Göran Persson har byggt en herrgård och att Mona Sahlin hela tiden får parkeringsböter som betalas av skatter. Och att de gillar Mona Sahlin för att hon gör så att sossarna tappar röster som MUF får. Är det verkligen så man vill vinna ett val? Veta att vinsten fick man enbart för att någon annan gjorde bort sig? Det är väl skönare att vinna om man vet att man kämpat hårt för det och har folket med sig? Inte att man är som ett slags tröstpris.
En av tjejerna var väldigt dryg! Jag sa att jag planerar att rösta på sossarna nästa år och efter några få minuter sa hon:
"Jag kommer inte att kunna ändra dig va?"
"Nej"
"Då är det ingen mening med att vi pratar, ha det bra, hejdå"

Vad är det för stil? Hon får väl lägga fram lite tunga argument och ge mig något att fundera över. Inte bara ge upp! Eller ska hon vänta på att sossarna "klantar" sig och få min röst då?

Aja, halva klassen var upprörd! =) Och tyckte att lite ödmjukhet hos dem skadar inte.
Men nu ska jag äta en tallrik yoghurt och förbereda mig mentalt för gruppintervjun. Wish me luck!

Inga kommentarer: