söndag, mars 8

Fisk och potatis

Nu har farmor&farfar varit här med en massa porslin och tavlor m.m. Som jag och sambon får gå igenom och sedan ska resten av familjen få lite granna. Nu sitter jag och skriver med min gamla granne och lyssnar på musik. Jag ska snart laga fisk och potatis, måste äta något innan jag ger mig ut i snön som yr omkring och går bort till dansen.


Fick en inbjudan till Olins 16+ den 27 mars. Traffic Light någonting hette det. Och jag började fundera på hur sådana där kvällar ofta blir. Tjejer som är för tunt klädda med för mycket alkohol i kroppen som desperat försöker få flest strul på sin lista. Man ska nog inte känna sig speciell ens om man råkar vara den enda på en sådan lista. Med lite alkohol i kroppen kan väl vem som helst bli en babe i ens ögon.
Under den där kvällen ska man klä sig i rött om man är upptagen, gult om man är flexibel och typ öppen för förslag och grönt om man är ledig och tycker att strul är kul. Ifall jag ska gå dit tänker jag klä mig i andra färger och inte någon av dessa tre. Förmodligen i svart. Helsvart.

Inga kommentarer: