måndag, mars 9

Något litet

Äntligen har jag fått min gröttallrik. I lördags åt jag frukost hos farmor och då blev det ingen gröt och igår åt jag visserligen hemma, men jag var tvungen att äta upp mina sista mackor istället så då blev det inte heller någon gröt. Nu känner jag att jag kan gå till skolan med en glad mage =)
Igår hittade jag föresten en massa. I fredags i skolan så frågade L var jag har köpt mina knäskydd. Och påminde mig om att jag ens har några. Jag kommer inte riktigt igår var jag köpte dem dock, lite varstans tror jag. Igårkväll när jag skulle sova så ville jag banne mig hitta mina knäskydd och gick ut i köket och rotade omkring i alla skåpen utan något resultat.
Sedan fick jag syn på en plastväskkasse i hallen som ingen har tittat i på evigheter, den bara står där och överst ligger en massa plastpåsar. Så jag kikade i den, av en ren impuls. Däri ligger mina raggsockar, mina underställsbyxor, en tröja jag tagit av pappa och som jag undrat var den tagit vägen och framför allt, däri låg mina knäskydd =)

YIPPIE! =) Tänk att man kan bli så glad över något så litet? Men nu ska jag borsta tänderna.

Inga kommentarer: