tisdag, mars 17

En kort teori om jag vet inte

Egentligen handlar det nog inte om att det ska kännas bra i stunden utan i längden. Man gör saker och ting nu och mår skit för att till helgen eller nästa år vara glad. Inte för att man egentligen vill att det ska vara så. Idealet vore ju att alltid vara glad. Men man kan väl inte få allt?

Nu lät det ju som att jag skulle må skit. Och det är feltolkat, detta är bara en teori. För jag mår väldigt bra faktiskt =) Speciellt på fredag, när jag ska vara barnvakt åt mina kusiner!

Jag hade tänkt mig att Sambon skulle ha haft maten på bordet när jag kom hem, men hon låg och sov i soffan. Jag förstår henne faktiskt! Hon klev upp tjugo i fem imorse och tog bussen ut till travet tjugo i sex. Vi skulle ha ätit kycklingvingar och jag känner inte för att tillreda det nu. Så det blir ett snabbt hopplock av vad skafferiet hade att erbjuda. Det blir spaghetti och béarnaisesås. Inte illa, men lite bacon till hade varit gott =)
Fast som student kräver man inte direkt gourmetmat, huvudsaken är att man överlever veckan, inte sant?

Inga kommentarer: