torsdag, februari 12

Too much

Jag har druckit alldeles för mycket. Inget alkoholhaltigt, utan bara annat, men i för stora mängder. Jag hade lite saft kvar ifrån farmors besök i tisdags med kusinerna. Den behövde drickas upp. Jag hade ungefär en liter mjölk som behövde ta slut. Eftersom jag sticker i eftermiddag och kommer hem någon gång på söndag.
Magen känns ganska uttöjd.

Det är nog inte bra att dricka såhär mycket. Men med varje händelse kommer en lärdom.
Jag saknar min sambo. Det har föresten inte ens gått en vecka sedan hon åkte, men jag saknar henne ändå. Trots att jag är mer skötsam när hon inte är här.

Jag har haft följande rader på hjärnan nu ett tag, sen igår morse rättare sagt:
Om du var ett hav vore jag en väg
Om du var himmelen skulle jag ha vingar
Om du var ett regn hade jag vart hav och land
Om du var musik vore jag en sång
Om du var vidderna ville jag va vinden
Men jag skulle inte va nånting om du inte fanns

Det är en fin låt, men varför nu?

Inga kommentarer: