fredag, februari 20

Man kan inte

Man kan inte både ha kakan och äta den.

Det är helg nu. Snart är PP här. Jag har börjat på en tårta till henne. Jag hoppas på att den blir bra, i slutändan i alla fall. Chokladbotten med vaniljkräm emellan och grädde och daim på.
Jag har slagit in hennes paket väldigt noga. Först ett lager, sedan ett lager till och sedan stoppade jag dem i en pappförpackning tillsammans med en massa tidningspapper och skrev två jättedåliga rim.
Ett smakprov, det andra är för dåligt:
Inte lika roligt som ett tåg
Men inte lika farligt som en såg
Eftersom jag vet att hon snart är här kan jag avslöja att det är en DVD i det paketet.


Jag måste ut till Farmor i helgen också så att hon kan sy ihop mina balettskor. Eller så får jag ringa Sambon och kolla ifall vi har nål och tråd här hemma. Det är ju smidigast, fast det är bekvämare ifall Farmor syr ihop dem :) Vi får se om den lata sidan vinner eller icke.


ärtor vore fasligt gott.

Inga kommentarer: