måndag, februari 16

Mogen nog att prata pension

Jag har inte hunnit med att blogga sedan jag kom tillbaka till lägenheten. Helgen har varit toppen! I fredags lunchade vi på Syrrans skolrestaurang, skitgod mat! Helt suveränt! Jättegod hemmagjord glass till efterrätt, mums! Sedan gick jag och pappa på stan medan hon stängde ihop med övriga ur klassen. Vi köpte choklad på någon dansk chokladbutik, jättegod visade det sig! Sedan fikade vi hemma hos henne med hennes sambo och deras söta vovvar. Efter det drog vi till Gekås, var där lite drygt 1½ timma. På utvägen var jag lite efter pappa och syrran. Då hände det som jag aldrig trott skulle hända. Det är ju oerhört populärt med olika försäljare som står och prackar på en olika abonnemang och allt möjligt. För att kunna underteckna ett måste man vara myndig och jag brukar alltid klara mig undan sånt där. Antagligen för mitt barnsliga utseende ;) Plus att det är ett tag kvar tills jag blir myndigförklarad. I alla fall så försökte de faktiskt stoppa mig, men jag sa att jag har ju inte fyllt arton än. "Ta det som en komplimang" sa han. Vi får väl se.
Sedan handlade vi god mat och åkte till stugan. På lördagen blev det Gekås och sedan en promenad i det härliga vädret. På kvällen tittade vi på film, spela Chicago och åt god mat. Efter lunch på söndagen begav vi oss mot Syrrans radhus och sedan åkte vi via Göteborg och hälsade på släktingar.

Det blev ytterst lite handlat för min del i helgen:
1 flaska sminkborttagning
1 jättesnygg grå tröja
1 skön Everlastt-shirt
1 burk Aloe Verakräm
3 påsar Tuggummi
1 flaska body lotion
1 flaska nagellacksborttagning
1 Film
Present till en kompis
1 tub tandkräm

Jag har säkert glömt något =) I en av butikerna utanför så köpte jag två tygkassar som jag ska ha när jag går och handlar. En svart och en gul. Det kändes vuxet. Mogen nog att prata pension. Lite den känslan i alla fall, nått åt det hållet är jag rädd.

Inga kommentarer: