måndag, februari 9

The sun also rises

Vilken dag! Efter att PP åkt så pluggade jag en stund och käka. Sedan gick jag bort till bibblan, där de har gjort om en del vad det gäller lån och återlämning. Jag lämnade tillbaka skivorna och boken och sedan gick jag och kikade runt lite. Jag gick upp på övervåningen för att låna en engelsk pocket, men där fanns det inga engelska böcker, inga böcker alls faktiskt. Till slut hittade jag dem efter att ha letat någon minut. När jag skulle låna en bok (Ernest Hemingway Fiesta: The sun also rises) insåg jag att jag förmodligen hade kastat ner mitt lånekort tillsammans med skivorna. Så jag gick till receptionen och förklarade mitt dilemma. Hon skulle hjälpa mig så fort hon hjälpt två andra. Och när hon öppnade skåpet så fanns inte kortet där. Sedan såg vi kortet på golvet. Det kan ju ha legat mellan några skivor, men det känns mest troligt att det legat på golvet hela tiden.
På vägen bort till morbror höll jag på att bli överkörd av en sandtraktor. Alltså en traktor som sandar trottoarerna här i staden. Jag gick och lyssnade på min mp3 och hörde ett buller bakom mig, jag trodde det var något som körde på vägen, vänder mig om lite halvt och ser en traktor närma sig bakom mig.

När jag väl har hamnat borta hos morbror blir de nästan aldrig av mig. Kvart över nio skjutsade M hem mig och då hade jag varit där sedan tvåtiden. Vi var ute med barnen i backen en stund och vi fikade och åt kvällsmat, tittade på teve, kikade på Ms uppsats och pratade, en massa massa prat om allt möjligt.

Nu ska jag strax sova, tänkte kliva upp runt sju, halvåtta och tvätta imorgon bitti. Men det är ju inte alltid som det går som jag hade tänkt mig. Men bara jag tvättar en tvätt imorgon så är jag nöjd. =)

Inga kommentarer: