lördag, februari 28

Jag var tvungen

Vid tolv satte jag mig med min gröttallrik ute på balkongen och det är frisk luft och solen värmer och svag vind. I alla fall på min balkong, där jag fortfarande sitter och njuter av solen i min svarta mjukisdress. Tanken var att jag skulle gå och lägga mig förut. Men jag ringde mamma och så pratade vi i knappt en timma och sedan kom jag på att det är jäkligt ovärt att lägga sig och sova vid halvelva. Då tappar jag hela dagen.
Så istället satte jag upp håret i en tofs och traskade ner till Ica. Där inhandlade jag lite smått och gott, bland annat en lantfalu, några stora potatisar, en påse morötter, en palsternacka, en riktig ananas och ett paket bacon. Och jag kunde inte stå emot frestelsen utan jag köpte tre filmer. Den ena har jag sett hos AB, Blue Crush och den är så jäkla bra! Och så köpte jag American Dreams med Hugh Grant och någon som hette något med Kärlek i kolerans tid eller nått sånt. Och sen gick jag bort till återvinningsstationen och slängde två påsar skräp och en halvfull plastpåse med konserver. Hade jag inte varit så hungrig då hade jag nog gått en promenad efter det. Jag hade ingen jacka på mig och det var varmt och skönt ändå eftersom solen kastade sina glödande strålar på mig och i öronen sjöng Enrique sina smöriga, sammetslena låtar och jag smälte av den trevliga kombinationen.

Idag är en sån där dag då livet bara är jäkligt skönt =) Och jag liksom släpper allt annat och koncentrerar mig på att njuta av tillvaron. För att njuta ännu mera ska jag läsa en massa fina dikter nu. I den här stunden tror jag inte att jag saknar en enda grej.

Inga kommentarer: