torsdag, februari 12

I follow you tonight

Pappas tåg är försenat med en timma. Såklart! Så ytterligare en timma att fördriva. Väskan är packad och naglarna är härligt röda. Lite klantigt av mig bara att jag inte tänkte på att diska innan. Så nu kommer jag nog att strunta i att diska, jag pallar inte med att förstöra dem samma dag. Jag ska nog fördriva tiden med att titta igenom en film med extra hög fart. Man tittar bara på favoritscenerna. Jag ska nog titta på När Mr Crawford läser för Fanny i Mansfield Park och på Stolthet och Fördom när Mr Darcy och Elizabeth pratar i regnet. Den scenen är jag väldigt svag för. Hans blick, det är magi.

Med tanke på de där filmerna vi såg igår hos A så har jag gått och funderat på min framtida man. Om drömmarna fick bestämma alltså. Nej, jag har inte varit fullt realistisk. Han ska ha en trygg famn och kramas hårt, dock inte så hårt att man får blåmärken och kläms sönder. Han ska ha en axel som man kan luta huvudet mot. Han ska vara snäll, omtänksam och rolig. Han ska vara den typen som uppskattar att ligga och prata natten igenom, se mörkret falla och övergå i ljus.
Det är väl inga megastora krav, eller?



Anna Ternheim
I’ll follow you tonight
The worst mistake to make
Or just the kind of promise you simply have to break
So please turn out the lights
And I’ll follow you to any doorstep, any hallway
With hope of finding more
Not feel shallow not get bored
And find it useless, feeling meaningless
And just as low as I was high the night before

Inga kommentarer: