söndag, februari 22

REDO

Innan jag gick iväg och dansade loss med gruppen så gjorde jag ett test i senaste numret av Cosmo. Testet handlade om huruvida man är redo för ett förhållande eller inte och det fanns tre möjliga alternativ, antingen så behövde man en kärlekspaus, eller så var man dejtingredo eller så var man helt enkelt redo för ett förhållande.
Det var åtta olika frågor och jag kan ge er ett exempel på en av dem:
Ditt ex har en ny flickvän. Hur reagerar du?
Och så fanns det tre alternativ. Och så var det då sju andra frågor.
Genom att svara på de olika frågorna så samlade man på sig X, Y eller Z. Jag samlade ihop Z och fick resultatet: Du är redo för ett förhållande. Och det är först nu, som jag kom på att detta betyder ju inte "Stick och skaffa dig en pojkvän". Utan det betyder ju bara att jag är redo, men inte att det är något jag behöver.
Inledningen till resultatet var:
Du är lycklig i dig själv och sund när det gäller relationer - grattis! Dessutom verkar du ha koll på vad du vill ha i en relation och du söker kärlek för att du vill ha det, inte för att du måste ha det. Kort sagt, du kan absolut bli lycklig i ett förhållande.

Jaha? Jag som mest brukar känna mig vilsen i förhållanden. I skolan har vi pratat om skyldigheter och rättigheter och i ett förhållande tänker jag nog mer på mina skyldigheter än på mina egna rättigheter. I alla fall i mitt eget lilla huvud.

Det kan ju på sätt och vis vara tröstande att OM Mr. Right skulle knacka på min dörr eller kanske gå förbi mig i mataffären så är jag alltså REDO. Fast å andra sidan vet man ju inte vem som är Mr. Right. Jag har aldrig sett någon gå omkring med de orden på en liten fastklistrad lapp i pannan. Fast det kanske bara beror på att jag hittills inte träffat honom? Eller så är det som jag tror, att man inte kommer att inse vem som var den rätta förrän strax innan man dör. Egentligen kanske det inte behöver vara Mr. Right, utan det kan nog vara vem som helst som knackar på min dörr. För som sagt, jag är redo för förhållande. hmm...

Men jag är då fan inte desperat!

Inga kommentarer: