onsdag, februari 18

Bara vara

Jag drog hem till morbror efter att jag käkat och småpysslat. Han och kusinerna var på fotbollsträning. Jag och M tittade på gardiner, vi tyckte lika. Och sedan allmänt prat, allvarliga ämnen nuddades, drogs upp och blev behandlade. Att lyssna på kusinerna, sedan när de kom hem. De hade skaffat kamin och vi satt nere vid soffan framför den och det sprakade och värmde skönt. Man blev sömnig och avslappad.
Jag får alltid en kick när jag är där, och lämnar deras hus fylld med positiva tankar, energi och glädje. Full med tro på saker och ting.

Så nu ska jag ta tag i lite saker =) Stunderna där tillför otroligt mycket i mitt liv! Att bara sitta tysta i varsitt hörn av soffan och titta på vad som utspelar sig på tv-skärmen är behagligt. Att bara vara och tänka bort allt runt omkring, tänka bort historiaprovet nästa vecka och allt annat som man inte vill tänka på för stunden. Bara vara.

Och när jag väl är där, då är jag där en stund. Jag liksom klistras fast i huset, speciellt nu när Sambon är borta och det ända att komma hem till är tomma rum fyllda med ogjorda sysslor.

Inga kommentarer: