onsdag, februari 25

19.45

Jag har en paus i pluggandet, jag är trött och seg och ibland är man tråkig.

1. Fullständigt namn? - Så fruktansvärt oviktigt
2. Ålder? - 16 år och 5 månader och några dagar
Vart bor du? - Skara för tillfället
4. Bor tillsammans med? - Min näst äldsta syster
5. Färg på ditt hem? - Huset är väl beigefärgat eller nått
6. Hus eller lägenhet? - Lägenhet
7. När är du född? - 14 September
8. Klass? - ES1
9. Vilket år tar du studenten? - 2011
10. Något jobb? - Inte än, men jag håller på att skaffa ett
11. När gick du upp i morse? - Ungefär halvsju
12. När ska du sova? - Alldeles för sent
13. Duschat idag? - Nej, gjorde det igårkväll
14. Kramat någon idag? - Det har jag alldeles säkert gjort, jag går ju estet.
15. Pussat någon idag? - Nej
16. Vad har du ätit idag? - måste jag erkänna? gröt, mackor, muffins, fisk, potatis, ärtor, morötter
17. Dagens klädsel? - Jag har bytt om sedan skolan, men nu är det gråa mjukisar och en röd t-shirt som jag "lånat" av D
18. Dagens smink? Lite foundation, rouge, vit kajal, mascara och vaseline
Dagens sötnos? - Min mamma
20. Dagens roligaste? - Våran sista lektion, (kultur, - och idéhistoria)

Socialt:
21. Har du många vänner? - Ja, men inte lika många nära vänner.
22. Hur många har du kysst? - Oj, vill man ens tänka på det? uppåt tio skulle jag tippa på
23. Vem kramade du senast? - Säg det.
25. Hur många har varit otrogen mot dig? - Ingen som jag vet om, men jag hoppas inte.
27. Har du pojk-/flickvän? - Nej.
28. Vem pratade du med i telefon senast? PP
29. Vem fick du senast sms ifrån? - Jag raderar sms titt som tätt, men senaste som jag har kvar är ifrån PP

Favorit: (just nu)
31. Film? - Dirty Dancing
32. Låt? - Dying of a broken heart
33. Mat? - Makedoniska pannkakor
34. Dryck? - Vatten
35. Färg? - Gul och svart
37. Stad? - Det känns så tråkigt att ha en favoritstad
38. Land? - Spanien eller Sverige
39. Ämne i skolan? - Dans och svenska
40. Människa? - Hatar att ranka människor

Senaste:
41. Personen du tänkte på? - Marre
42. Personen du kysste? - Mitt ex
43. Gången du spydde? - Oj, det var nog 2004 ungefär
44. Gången du grät? - Det var när jag och Anna såg på film tror jag
45. Pizzan du åt? - Hemmagjord
46. Gången du var i Göteborg? - På jullovet med PP tror jag.
47. Gången du var i Stockholm? - Jag åkte tåg igenom när jag åkte ifrån mamma och pappa
48. Gången du var full? - Jag har aldrig befunnit mig i ett tillstånd som jag klassar som att vara full
49. Gången du var hög? - Det är något jag aldrig tänker vara

Antingen eller:
51. Svart eller vitt? - Svart
52. Hund eller katt? - Hund!
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Beror på umgänget, men jag är nog en hemmamystjej mest
54. Tv-spel eller datorspel? - Jag har nästan aldrig spelat tv-spel, men jag gillar egentligen det mer än dataspel, speciellt Tony Hawk Underground (när jag kom på hur man kunde fuska)
55. Singel eller upptagen? - Jag gillar mig själv bättre när jag är singel, men det är klart att det är mysigt att tillhöra någon
58. Ragga eller bli uppraggad? - En kombination tror jag
59. Big Brother eller Paradise hotel? - Paradise Hotel
60. Blont eller svart hår? - Jag föredrar brunt
61. Har du blåa ögon eller bruna? - Blåa
62. Choklad eller lakrits? - Choklad
63. Göteborg eller Stockholm? - Göteborg
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt
65. Coca cola eller fanta? - Kul med lite variation
66. Pizza eller kebab? - Nuförtiden gillar jag kycklingkebab
67. Randigt eller prickigt? - Oj, jag får nog ta båda, men är inte stormförtjust i något precis
68. Älska eller älskas? - Älska
69. Leva eller dö? - Leva

Antal:
70. Personer du älskar? - Som jag verkligen älskar? Det är rätt få i förhållande till hur många miljarder människor det finns, men ordet har för mig en stark innebörd
71. Personer du hatar? - Jag tror inte att jag hatar någon, snarare ogillar skarpt, men jag brukar inte räkna efter, för det känns slöseri med tid
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? - Kan inte minnas att det skulle vara fler än en person och det låter inte som min stil att ha gjort något annat heller
74. Glassar du ätit på en dag? - Om man har ätit många känns det som något man av samvetskval förträngt
75. Festivaler du varit på? - Matfestivalen
76. Gånger du haft minnesluckor? - Klart att man har haft det, men inget man räknar
78. Personer du saknar just nu? - Min familj, några från högstadiet och en pojke/man
79. Gånger ditt hjärta brustit? - Brustit är väl att ta i, men som mindre överreagerade man en hel del

Vem:
80. Vill du kyssa nu? - Någon som är riktigt bra och skapar fjärilar i magen
81. Ska du träffa imorgon? - Klassen och diverse okända människor
82. Sjöng du senast för? - Tråkigt svar, men jag vet inte riktigt
83. Hade du senast en msn-konversation med? - Marre
84. Spelade du tvspel med senast? - Oj, det är nog Tomas förra sommaren
85. Vill du ta med på resa nu? - De närmsta tjejkompisarna eller familjen eller kusinerna
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Det kan nog vara vem som helst, för jag skulle ändå inte pricka
87. Förtjänar att dö? - Jag skulle aldrig kunna säga att någon förtjänar att dö
88. Är söt? - Mina kusiner
89. Vill du sova jämsides med i natt? - Är inte så kräsen, bara det är någon som låter mig ha min sänghalva ifred och inte tar mitt täcke

Vad:
90. Gör dig glad? - Trevliga och glada människor
91. Gör dig ledsen? - Att sakna människor och tänka på gamla minnen
92. Vill du helst göra nu? - Ha en djup konversation
93. Önskar du att du slapp göra? - plugga till mitt historiaprov
94. Vill du ha nu? - lov och sommar
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - Presentkort i roliga affärer
96. Längtar du till? - Varmare väder
97. Tycker du om dina betyg? - Ja, de flesta av dem i alla fall
98. Ångrar du i ditt liv? - Om jag rannsakar mitt liv kanske jag ångrar ett och annat
99. Är det bästa som hänt dig? - De två gångerna jag flyttat
100. Hur mycket är klockan? - 19.45

Klockslaget är komiskt, för nu ska jag läsa historia, från 1945 och framåt =)
Jättetråkiga svar, men vem har sagt att allt ska vara roligt?

Inga kommentarer: