tisdag, februari 17

Bovetegröt?

Jag försökte mig på att göra bovetegröt förut ifrån helt bovete. Det slutade i slasken. I princip allting förutom några tappra skedar. Jag hade nog i för lite salt, men är rädd för att det bara blivit lite godare ifall jag hade haft i mer. Egentligen tror jag inte att det hade haft någon större effekt, även om salt i vissa fall kan göra under. Men bovetegröt kan inte räddas genom några under! Fast jag är inte helt färdig med bovete. Boveteflingorna ifrån B&P eller vad de nu heter är riktigt goda faktiskt. Men jag ska testa (någon gång innan jag fyllt tjugofem) hur bovetegröt blir gjort på boveteflingor. Nu blev det mycket boveteflingor, och det är olika sorter. De ifrån B&P är som corn flakes, gjorda på bovete och det bovetet som jag ska göra gröt av är som havreflingor fst utav bovete då. De rödarosa prickarna i sörjan är lingon.



För stunden lagar jag mat. Det blir alaska pollackfisk med kokt potatis och ärtor. Andra gången den här veckan som det blir ärtor, såna veckor är bra veckor.

På baletten idag gick det sisådär. Allt vid stången gick åtminstone hyfsat, jag hängde med helt okej. Lite ringrostig såklart eftersom vi haft lov och veckan innan lovet så hade vi ingen riktig balettlektion eftersom vår lärare var ledig. Men när vi skulle snurra så var jag helt ur balans! Det gick verkligen skitdåligt. Jag var jätteostabil, speciellt på den vänstra foten. Ni vet hur det känns i foten när man står på ett ben, foten man står på liksom vinglar omkring och musklerna arbetar. Så kändes det när jag landade på foten i pikésnurrarna. Men bättre lycka nästa gång =)
På idrotten idag hade vi poweryoga, vissa grejer gick bra och vissa gick mindre bra. Jag gillade Fisken jättemycket och en annan ställning som vi gjorde i slutet. Kroppen kändes skön efteråt i alla fall. I början var det svårast att andas och verkligen fokusera på andningen.
Dagens svenskalektion gick fort, vi satt och diskuterade och alla fick olika frågor, mest moraliska frågor. Det var intressant! Otroligt intressant!

Skönt att vi slutade tidigt idag! Hela vägen hem ifrån skolan gick jag och peppade mig själv till att ut och springa så fort jag kom hem. Jag känner mig själv såpass och går jag inte ut på en gång så går jag inte ut alls. Särskilt när inte Sambon är här och kan dra mig ut. Det gick väldigt bra trots att det var ett litet tag sedan nu. Tyvärr kunde jag inte springa vid idrottsplatsen som jag brukar, för på spåret där så var det snö och under snön var det ren is.

Nu ska jag få i mig maten och för ovanlighetens skull titta lite på TV och inte nyheterna. Vännerna börjar nu så tänkte skratta lite =)

Inga kommentarer: