måndag, februari 9

Skön kick

Idag fick man en skön kick när man begav sig ut på gatan. Solen sken från en klarblå himmel, frisk luft och lagom kyligt. Jag vinkade av PP på stationen och bokade tvättid och man kände sig så glad och lycklig. Sedan gick jag hem och pluggade och gjorde upp planer inför resten av dagen. Jag ska strax bort till släkten och förgylla deras dag =)

Jag och PP slappade igårkväll (som vanligt). Vi är rätt slappa när vi är med varandra. Vi diskade och lagade mat, eller snarare PP lagade mat. Stekt falukorv och potatismos, det var jättegott! Sedan tittade vi på Skatan och åt ischokladglass och Romerska bågar. Vi skrattade så vi vred oss i sofforna när vi tittade på Skatan.

Nu ska jag äta lunch (rester från en wok vi gjorde i torsdags) och sedan ta en sväng bort till biblioteket och lämna tillbaka några skivor och en bok. Jag hinner inte läsa klart Politiska ideologier i vår tid. Det får vi ta en annan gång.

Inga kommentarer: