tisdag, december 30

Vi hade i alla fall tur med vädret

Trots omständigheter så blir det nog bio ikväll ändå. Vi ska se Vi hade i alla fall tur med vädret 2. Och den är nog riktigt bra tror jag. Så det blir kul =) Dessutom blir det invigning av mina nya stövlar ikväll också. Och bara det är ju värt ett leende ;)
Bio är mysigt, man kan sitta tyst och se på filmen och sjunka in i en annan värld. Låta sig uppslukas av den enorma bildskärmen. Så vida inga jobbiga människor sitter och förstör hela filmen.

Eftersom vi ska se tvåan idag så kikade vi på ettan häromdagen. Den är kul, grymt rolig. Med träffsäkra skämt och de beskriver bilden av semester väldigt bra. Om än väldigt sarkastiskt och överdrivet. Men hur det egentligen är för många familjer tror jag. Som sagt, säkerligen inte fullt så hemskt, men liksom de klassiska händelserna finns med i filmen. Om en familj som försöker lite för mycket och allt blir inte så bra som de tänkt sig. Det är liksom stressat och krystat. Vilket det nog lätt blir. Vi får hoppas på att tvåan är lika klockren som ettan =)

Nu ska jag spruta på mig en dutt parfym, klippa bort lappen ifrån stövlarna, ta på mig jackan, lägga på ett lager vaseline på läpparna, ta en sista titt i spegeln och sedan packa ner allt som behövs ha med och sedan lydigt sätta mig på en stol och vänta på den övriga familjen, som har en förmåga att vara lite segare än mig ;)

Trevlig kväll =)

Inga kommentarer: