onsdag, december 10

Sopsortering

Jag och min kära sambo (som föresten inte tycker om att kallas sambo) gick och slängde en massa skräp. Vilket verkligen behövdes! Vi har skjutit upp på det där i evigheter. Ni kanske inte tror mig, men grejen är att det finns roligare saker att göra än att gå och sortera skräp. Det är faktiskt lite svårt ibland. En del grejer är liksom inte enbart gjort av papper eller bara plast, många gånger är det kombinationer. Dessutom finns det material där man tvekar och inte riktigt vet var man ska göra av grejen i fråga. Det borde bli lättare att sopsortera, då kanske fler människor skulle göra det. Fast det är så dumt det också, att vi bara gör alla lätta saker, åtminstone när det kommer till hushållet. Men i jobbet ska vi ha utmaningar. Varför kan vi inte stimuleras lika positivt när vi sopsorterar som när vi gör en stor insats på jobbet? För när vi sopsorterar gör vi en stor insats för världen. Och det borde ju egentligen vara viktigare. Eller?

Äsch, jag har för ont i huvudet för att sitta här och leka smart. Jag ska nog gå och borsta tänderna och sedan gå och lägga mig och läsa de sista 20 sidorna av de 74 vi ska ha läst tills imorgon. Min tunga gör fortfarande ont efter koppen med varm choklad imorse. Det gillar inte jag.

"jo, men som jag sa, jag är bra på att hjälpa andra. men när det gäller att hjälpa mig själv är jag hopplös"

Inga kommentarer: