onsdag, december 10

Så svårt att hitta orden

Det är så svårt att hitta orden, som säger allt jag vill.

Idag är en sån där seg dag, tankar cirkulerar i huvudet. Och all energi har lämnat mig. Jag höll mig fungerande hela skoldagen, genomförde historiaprovet och tittade på när treorna dansade och några ur MOP spelade. Sedan hade vi kultur - och idéhistoria och det funkade också. Men när jag kom hem och skulle läsa de där sidorna tills imorgon så blev jag skittrött och jag fick idel byta sittställning och vrida huvudet och boken för att inte slumra till och ständigt spärra upp ögonen för att få några sekunders fokus på texten och försöka få in texten och dess handling. Jag har absolut inga problem med att läsa en text och tänka på annat samtidigt och en del fastnar ju. Men eftersom i ska ha diskussion om detta imorgon så är det ju bra om det fastnar lite extra mycket.

Men nu är maten klar och jag vill äta! Det blir ägg, stekt potatis och korv. Jag gillar korv =) För dagen är det grillkorv! Och till efterrätt, köttfärsröra från igår! :) Haha, som sagt, smaklig måltid!

Inga kommentarer: