onsdag, december 17

Håriga ben

Ikväll var jag på en volleybollturnering på en bondeskola. Det var en intressant upplevelse, en väldigt intressant upplevelse. Men skratta, det fick vi allt göra! För det roligaste var att det var en maskeradvolleybollturnering. Så det fanns en hel del original.
Jag har kommit på varför killar sällan går omkring i strumpbyxor. För att det ser så äckligt ut när deras håriga ben pressas emot strumpbyxetyget. Jag hoppas att jag klarar mig ifrån mardrömmar inatt i alla fall.

Sedan har en till tanke slagit mig. Men detta var igår när jag skulle sova. Det sägs ju att när man ligger på dödsbädden, det är då som man verkligen inser att Han, Han är Den Rätte. Men tänk om man ligger på dödsbädden och inser att han inte alls är den rätte. Tvärtom, att han snarare är väldigt fel. Då kommer man att dö med vetskapen om att man spenderade en massa år i onödan men någon som inte ens var rätt och man kommer aldrig att få leva med den rätte, man vet förmodligen inte ens vem det är. Det måste vara en hemsk upptäckt.
Låt oss alla slippa detta =)


+++++++++++++++++++++++

Inga kommentarer: