söndag, december 28

Positiv upplevelse

Nu har jag bara ett kapitel kvar i Nostalgia. Eller en del kanske man ska säga. Det är en annorlunda bok, en annorlunda läsupplevelse, men det är en positiv upplevelse. Språket i boken är helt fantastiskt, så levande och utsvävat. Det är Mircea Cartarescu som har skrivit den, en rumänsk författare och han har skrivit två böcker till. Jag känner att jag måste läsa dem! Det får nog bli ett av det kommande årets nyårslöften. Föresten finns det massor av böcker som jag vill läsa och som jag borde läsa! Böcker är rätt fantastiskt, oavsett hur många man läser så har man ändå missat över hälften, nästintill alla.
Mirceas böcker får i alla fall vänta ett slag, för först ska jag läsa en bok om Svensk modern historia och sedan ska jag läsa en bok som heter Elementarpartiklarna. Dessutom har ju då skolan börjat och tiden räcker då inte till lika bra som på ett lov.
Men jag ska nog sammanställa en lista med alla böcker jag vill läsa. Så kan jag pricka av den efterhand. Good plan!

På tal om lista så måste jag börja fila på mina nyårslöften nu. Om nu PP tillåter mig att ha några, för jag har fortfarande inte uppfyllt alla från nyår för två år sedan. Då hade vi ganska många, vi skulle börja snusa eftersom PPs mamma skulle sluta och så skulle jag skaffa en pappas pojke och lite sånt där. Fast ett av de där löftena uppfyllde jag, jag nämner det dock inte här.


I've got more to lose, more to lose than you
'cause I'm the only one in love between us too
(Alice Cooper, Killed by love)

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ! :D Fan vad kul att du hittade mig :D

Ne, det var Birgittas mamma som gjorde den nu :D Men birgitta kan också :D Det är himelskt gott med äggost asså :D

Är umeå det? Vad skönt att höra! :D Jag kan ju inte åka och kolla är det värsta, men men, det blir nog super ändå :D