måndag, december 15

Do my dish

Sista skolveckan har börjat. Det är tre dagar kvar i skolan och den sista dagen räknas knappt. En ynka mattelektion och sedan avslutning i kyrkan. Det är väldigt slappt måste jag säga. Och så blir det kvällsmat med några nära släktingar på kvällen. Extremt övermysigt! Nästan på gränsen till puttinuttigt.

Och nu ska jag ge er svar på alla era frågor. Jag fördriver denna eftermiddag/kväll med att plugga och tvätta. Man vill ju tvätta undan så mycket som möjligt nu innan vi sticker på fredag. Dessutom är det ju bra om man har lite rena kläder att packa ner i väskan. Fast i och för sig vore det jävligt skönt om morsan tvättade en omgång åt en. Inte sant? Haha, nej usch. Jag tvättar hellre mina egna kläder. Nu när väl har bott utanför hemmet en tid, så vette sjutton om det vore så kul att flytta tillbaka på heltid. Inte det att jag inte saknar mina föräldrar, för det gör jag. Det vore jättemysigt om vi kunde vrida tillbaka klockan till den där tiden då hela familjen bodde ihop, vilket i år är två år sedan. Men samtidigt måste man ju gå vidare i livet. Som småbarnen måste lära sig att inte dra mamma i kjolen hela tiden, måste vi äldre barn lära oss att vi inte kan drälla omkring hemma hela tiden. Det är klart att jag ibland saknar att hela tiden få maten serverad (nästan hela tiden) och att ha någon som alltid finns där till 110%. Men föräldrarna slutar ju inte att finnas där bara för att man flyttar, däremot skämmer de inte bort en på samma sätt. Jag har ju lite av en extramamma i syrran också. Men jag tror nog att mina föräldrar har saknat mig enormt mycket, även om de är lite för stolta för att erkänna det ordentligt. =)

Fast istället för att vimla bort mig i en massa dravel om min underbara famlj och att bo utan dem så ska jag nu ägna min tid åt att göra i ordning nästa tvätthög. För om cirkus tio minuter ska den in i tvättmaskinen och då gäller det att ha den klar. Vi snackar effektiv tvättning ikväll och inte sådär soft som vi brukar tvätta. Nej, sträng och hård! =)

Inga kommentarer: