fredag, december 5

Kompisskaffande

Jag har passerat den magiska gränsen! Jag har nu över 100 vänner på facebook, det är banne mig inte illa, eller vad säger ni? Är det bara jag som tycker att det där lite beroende föresten? Att så fort man har fått en ny kompis, då vill man skaffa en till och sedan ytterligare en. Man vill liksom "känna" allt och alla. Det är nog tur att jag åker ut på landet en sväng efter skolan tills imorgon och får komma ifrån allt kompisskaffande. =)

För imorgon ska jag baka pepprisar hos f&f med alla systrar och kusinerna på min faders sida. Det blir kul, ett pepparkakshus ska vi ge oss på också. Hur nu det ska gå? Men det visar sig, mina systrar är ju betydligt händigare än jag själv. Så det där löser sig. Bara jag håller mig undan och inte ska vara där och peta på allting med mina fumliga fingrar. Om jag håller mig i bakgrunden kan det nog bli ett sött litet pepparkakshus dekorerat med non-stop. Och allt känns ju så himla mycket roligare nu när jag har fått tag på min deg och den ligger i kylskåpet och väntar på att bli utbakad. Åh, imorgon kommer julstämningen! Det känner jag på mig =)
Men nu ska jag kika på julkalendern och borsta mina sneda gaddar och sedan rusar jag iväg, ja fullkomligt störtar iväg, till skolan och leker och busar och dansar med min klass =)

Inga kommentarer: