onsdag, december 31

Designstudio

Igår var alltså Familjen på bio. En rolig liten tripp måste jag erkänna. I bilen in hade jag högläsning för dem. Och efter en massa snack fram och tillbaka hamnade vi till sist på Vi hade i alla fall tur med vädret igen, precis som det var tänkt ifrån början. Och var finns spontaniteten i det då? Men jag är väldigt glad för att vi gick på den, för den var otroligt rolig! Jag skrattade så att jag nästan tappade andan i vissa scener och fann det mesta väldigt kul. Nu är jag grymt sugen på att skaffa mig en husbil och åka omkring i. Ett förslag jag la fram för Familjen. Sambon tyckte att jag och päronen kunde dra iväg i en husbil så åkte hon och S till Schpanien istället. Nej tack! Vidrigt förslag måste jag erkänna, klart att hela familjen ska ha en trevlig husbilssemester :) Uppleva Sverige!
På vägen till bilen gick vi förbi en Designstudio, huvudkontoret till och med. Det roligaste i detta var att det var det tråkigaste rum jag någonsin sett. Väldigt sparsamt möblerat och väldigt grått var det. Oj vad sugen man blev på att anlita dem om man vill få något designat. Så vi hade lite olika teorier om anledningen. Antingen så hade de så mycket jobb att de inte hann med att inreda sitt huvudkontor, eller så hade de så lite jobb att de inte har råd. Eller så kanske de helt enkelt saknar kompetens. Vi vet inte riktigt...

Nyårskvällen har fått säkra planer. Först middag hemma med familjen och sedan umgås med A&A hemma hos A. Troligtvis blir det bara vi tre, men jag tror att vi får kul. Det var så länge sedan jag träffade dem, så det ska bli skitkul!
Men innan detta har jag lite att pyssla med. Jag ska duscha och måla naglarna. Och jag vet inte om jag ska använda mitt magnetnagellack eller om det får bli klassiska röda naglar. Men det lutar nog åt magneten, för då krävs det bara ett lager och det sparar tid. :)
Alla dessa beslut som ska fattas. Suck!


GOTT NYTT ÅR =)

Inga kommentarer: