lördag, november 1

Som ett monster

Idag på bussen kände jag mig som ett monster som packats ner i en trång resväska. Jag har ingen aning om hur de känner sig eller vad för slags monster jag känner mig som. Men det beskrev situationen bra. Jag känner mig inte helt frisk, det kan jag avslöja. Väldigt varm och illamående, ändå har jag endast ett tunt linne på mig och ett par tights. Lite frusen borde jag allt vara. Glass vore gott. Chokladglass. Det vore underbart! Men jag tror inte att jag har någon lust att pallra mig iväg till affären för en låda med glass. Jag är den där typen som avskyr att gå och handla själv.
Jag ska faktiskt laga mat till mig själv ikväll, ensam som jag är. Det blir kyckling och vitlökskroketter med chokladpudding till efterrätt. Fast det får vänta en stund, jag känner mig för illamående för att äta för stunden.
Jag funderar på att titta på Dieselråttor och sjömansmöss också. Jag behöver lite Lucky Klosett(?) och Trassel med trunken och alla de andra charmiga karaktärerna.

Imorgon ska jag in till BR och köpa födelsedagspresenter åt de små söta liven och så ska jag plugga. Och veckans planer börjar lägga sig tillrätta. Några små justeringar, sedan är allt klart.

Trevlig kväll =)

Inga kommentarer: