tisdag, november 11

Soppa

Efter skolan gjorde vi en soppa. Jag började, men fick panik när creme fraichen inte ville lösa sig med vattnet, så då fick sambon ta över. Men det var jag som med mina egna händer delade potatisen och morötterna (samt skalade dem) och det var jag som strimlade falukorven och la allt i en gryta och hällde i vatten, satte grytan på en varm platta och det var jag som hällde i creme fraichen. Sedan tog syrran som sagt över och kryddade till det hela med curry och en buljongtärning. Det ska icke glömmas bort att det var jag, och enbart jag, som saltade i soppan också. Det blev faktiskt en jättegod soppa =)
När blir det tomatsoppa?

Sedan gick vi bort till Morbror och satt barnvakt lite drygt en timma. Vi kollade på ett jättebra barnprogram, Avatar tror jag att det heter. Sedan blev det lite bus och så spelade vi Blokus. Jag förlorade faktiskt inte, utan kom bara näst sist. Det är en bedrift! Och så kikade vi på en byrå som vi ska få, lite ny färg bara så är den klar. Vi kikade på tapeter med dem också, de kan inte riktigt bestämma sig. Men det finns en del snygga tapeter, så är det bara.



Läskig känsla i kroppen efteråt. Det är en sjuk värld vi lever i. Och det ska inte vara såhär, det ska inte behöva vara så. Men jag förstår osäkerheten. It's not an easy thing, growing up.

Inga kommentarer: