tisdag, november 25

Konståkning


Idag åkte vi skridskor på idrotten. Jag är långt ifrån någon konståkningstyp. Men jag hade gärna varit. Istället är jag den som åker vid sargen, livrädd för att åka för långt därifrån. Speciellt när det nästan var ett år sedan man stod på ett par skridskor sist. I nian gick det ganska bra, jag var målvakt ibland då och med hjälp av en klubba tog jag trevande steg ut på isen och var med och spelade lite. Slog på bollen gjorde jag ibland också och något mål har jag allt fått till med skridskorna hårt knutna på mina arma fötter.

Men man blir rätt trött och det var evigheter sedan jag var inne i en ishall sist. Och när det var en evighet sedan man gjorde något brukar det väcka en del minnen och det gjorde det såklart även idag. Det behöver ju inte alltid vara negativt heller. Trött blir man i alla fall.

Ska snart ner och hänga upp tvätten. Jag och sambon var på ica förut, vi köpte jättegod oboy. Det är sådan variant som blandas med vatten. Denna är gjord på äkta belgisk choklad.

Nu ska vi plugga =)

Inga kommentarer: