torsdag, november 20

Tidskrävande pinnar

Det är bara att återigen konstatera att matlagning inte är min starka sida. På hemkunskapen i nian var det allitd kul, då hade man ju experthjälp till hands. Men här hemma i lägenheten när jag ska laga mat snäser sambon mest åt mig när jag ber om råd och säger att jag ska göra som jag vill. Ja, och då får man också sitta och vänta på maten i evighet eftersom det inte blir exakt som jag tänkt mig. Och det är ju inte så kul. Det som stör mig mest när det gäller matlagning är att det tar sån tid! Det finns en maträtt jag aldrig tillagar och det är fiskpinnar, för det om något är tidskrävande. Varje pinne ska stekas i tre minuter, PER SIDA! Herre Gud! Tror de att mitt liv enbart består av fiskpinnar som ska stekas? Då kan jag tala om att det gör det inte.
Nej, fiskpinnar är alldeles för sega. Jag har tillagat det två gånger själv och det slutar alltid i katastrof eftersom jag inte har lust eller tid att vänta på att tre minuter på varje sida ska gå. Därför blir mina pinnar aldrig goda.

Jag börjar faktiskt bli lite friskare nu måste jag erkänna =) Starka armar och mysiga täcken kan visst vara en mirakelmedicin har jag hört.

Inga kommentarer: