måndag, november 10

På Ica

Vi var och handlade förut. Min sambo och jag. Det är kul. Det var provsmakning på ny juice, man kunde välja mellan apelsin och äpple. Jag tog äpple för apelsinjuice ger mig kväljningar och jag ville inte spy där. Tanten malde på om det som var bra med juicen, men var annars tyst och lite halvt vresig. Det var föresten ingen studentjuice, 26 kr paketet, aldrig. Men vi fyndade andra saker, som en tandborste åt mig, 2 st creme fraiche för 14 kr och frukt (banan, äppeln och clementiner), tvättmedel, falukorv och fisk. Sambon skulle prompt ha ostkaka. Hon är inte riktigt klok ibland.
Sedan tog jag hand om frukostdisken och eftermiddagsdisken och laddade ner frågor till andra världskriget och ska snart packa väskan till imorgon. Det känns bra att vara ordningssam, lugnande och bekvämt.

Synd att man inte alltid är det.

Inga kommentarer: